مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 07:552021-07-31فرهنگي

جذابیت های پنهان سینمای مسعود کیمیایی


در بهترین فیلم کیمیایی «گوزنها» به خوبی می توان لحظه های احساسی سینمایی را دید، یعنی تحقق بخشیدن و واقعی کردن تم و محتوای داستان در قالب «سینمای خود کیمیایی»، - در بهترین فیلم کیمیایی گوزنها به خوبی می توان لحظه های احساسی سینمایی را دید، یعنی تحقق بخشیدن و واقعی کردن تم و محتوای داستان در قالب سینمای خود کیمیایی ، به عبارت دیگر به کار گرفتن تکنیکی که نه تنها تماشاگر را وامی دارد آن چه را روی پرده در هر لحظه می گذرد ببیند ، بلکه کاری می کند که جلوه و تجسم واقعی آن لحظه خاص را در همان لحظه تجربه و احساس کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در بخشی از یادداشت پرویز نوری در روزنامه اعتماد آمده است: .

چرا هنوز هم ما باید مسعود کیمیایی را به مثابه یکی از مهم ترین و بهترین فیلمسازان خودمان جدی بگیریم؟ این درست همان پرسشی است که رابین وود در کتاب خودش درباره هیچکاک کرده بود.

او گفته بود دریغ چنین پرسشی که اصولا باید مطرح شود و افزوده بود اگر بشود واقعا سینما را به عنوان هنری مستقل به حساب آورد، به عینه در مورد کیمیایی می توان همین خصوصیت را به کار گرفت.

سینمایش غریزی و فطری است.

شاید بتوان گفت سینمایی جوشان از درون خود او – آن گونه که ما همیشه منظور نظرمان بوده – به همین خاطر درک فیلم هایش (خاصه آن چه پیش از انقلاب ساخته) نیاز به درک ماهیت تکنیک و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جذابیت های پنهان سینمای مسعود کیمیایی

جذابیت های پنهان سینمای مسعود کیمیایی