مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 07:452021-07-31سياسي

دولت روحانی قانون بودجه 1400 را هم اجرا نکرد/ از دولت متخلف تا مجلس بی عمل + جدول


دولت روحانی حاضر به اجرای بخش های مهمی از قانون بودجه 1400 که عموما مخالف تصویب آن بود، نشد و همین امر، هم ضربه سنگینی به معیشت مردم زد و هم موجب تشدید کسری بودجه شده و نهایتا به تشدید تورم منتهی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، به جرات می توان ادعا کرد که قانون بودجه 1400، مهمترین و پرحاشیه ترین مصوبه مجلس یازدهم در سال اول فعالیتش بود.

در واقع، نمایندگان مجلس تلاش کردند علیرغم مخالفت شدید دولت، تا حدودی اصلاحات ساختاری بودجه را در تنظیم قانون بودجه امسال لحاظ کنند.

با توجه به تایید این مصوبات توسط شورای نگهبان و تبدیل آنها به قانون، انتظار می رفت دولت روحانی به اجرای قانون تن دهد و در چهار ماه ابتدایی امسال، شاهد اجرای قانون باشیم.

از طرف دیگر هم این انتظار وجود داشت که نمایندگان مجلس که برای اصلاح لایحه بودجه 1400 هزینه سنگینی پرداخته بودند، پیگیر اجرای مصوبات خود باشند و در مقابل تخلفات احتمالی دولت در این زمینه سکوت نکنند.

با این وجود، نگاهی به روند اجرای بخش های مختلف قانون بودجه 1400 در چهار ماه اخیر نشان می دهد، دولت روحانی حاضر به اجرای بخش های مهمی از این قانون که عموما مخالفت تصویب آن بود، نشده است به گونه ای که می توان گفت این دولت حاضر به اجرای قانون بودجه 1400 نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت روحانی قانون بودجه 1400 را هم اجرا نکرد/ از دولت متخلف تا مجلس بی عمل + جدول

دولت روحانی قانون بودجه 1400 را هم اجرا نکرد/ از دولت متخلف تا مجلس بی عمل + جدول