مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 06:152021-07-31اقتصادي

عزم ملی برای مشکل کم آبی لرستان لازم است/ کاهش 15 درصدی کشت محصولات آب دوست


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه عزم ملی برای مشکل کم آبی لرستان لازم است، گفت: تکمیل سدهای نیمه تمام و افزایش تخصیص آب می تواند مشکلات کم آبی استان را به طور چشم گیری کاهش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، جواد صالحیان صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت آب و خشکسالی لرستان، با اشاره به تخصیص یک میلیارد و 57 میلیون مترمکعبی آب به کشاورزی استان، اظهار کرد: نباید اجازه خروج آب های سطحی را از استان داد.

وی خاطرنشان کرد: امسال 7 هزار هکتار سهمیه ابلاغی برای کشت سیب زمینی در استان داریم، همچنین این میزان تعهد برای چغندرقند 7 هزار و 500 هکتار پیش بینی شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی لرستان با اشاره به کاهش 15 درصدی کشت محصولات آب دوست در استان، بیان داشت: علی رغم اینکه درصدد کشت محصولات علوفه ای در استان بودیم اما این مهم به طور مطلوبی محقق نشد.

صالحیان با بیان اینکه عزم ملی برای مشکل کم آبی لرستان  لازم است، افزود: تکمیل سدهای نیمه تمام و افزایش تخصیص آب می تواند مشکلات کم آبی استان را به طور چشم گیری کاهش دهد.

وی، وضعیت کانال های آب رسانی استان را خوب ندانست و گفت: در این زمینه نیازمند تزریق اعتبار هستیم، همچنین اختصاص اعتبار برای جبران خسارت باغ های استان امری ضروری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم ملی برای مشکل کم آبی لرستان لازم است/ کاهش 15 درصدی کشت محصولات آب دوست

عزم ملی برای مشکل کم آبی لرستان لازم است/ کاهش 15 درصدی کشت محصولات آب دوست