مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 05:052021-07-31اقتصادي

امید حقیقی به رشد دلاری بورس


هفته گذشته در حالی که بورس تهران برای دومین هفته تنها 3 روز کاری داشت، شاخص کل با رشد 4/ 0 درصدی همراه شد و ضمن ثبت ششمین هفته پیاپی صعودی، سرانجام پس از حدود 10 ماه تغییر فاز داد و بر مبنای مفاهیم مالی- رفتاری وارد فاز گاوی یا صعودی شد - .

در این هفته بازیگران خرد نیز مجددا به زمین خرید سهام بازگشتند و در مجموع شاهد جابه جایی سهامی به ارزش 183میلیارد و 830 میلیون تومان در مسیر حقوقی به حقیقی بودیم.

به این ترتیب پس از دو هفته دوری حقیقی ها، مجددا شاهد تحرک این دسته از بازیگران بورسی در سمت تقاضا بودیم.

کمرنگ شدن احیای برجام در ما ه های آینده و به دنبال آن رشد نرخ دلار از مهم ترین دلایلی بود که مجددا بورس بازان را به تالار شیشه ای کشاند.

جایی که دلار در مجموع دادوستدهای هفتگی خود رشد بیش از 4 درصدی را ثبت کرد و حتی روز چهارشنبه وارد کانال 26 هزار تومانی نیز شد.

در این شرایط سهامداران با رجوع به تجربیات گذشته خود، تورمی شدن فضای اقتصاد را عامل رشد قیمت سهام ارزیابی می کنند و به دنبال حفظ ارزش ریال خود بوده و بورس را مناسب ترین گزینه برای رسیدن به این هدف خود می دانند.

همگام با بازیگران صنایع در هفته ای که سهامداران خرد در مجموع خالص خرید حدود 183میلیارد و 830میلیون تومانی را رقم زدند، گروه محصولات شیمیایی در صدر لیست ورود حقیقی ها قرار گرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امید حقیقی به رشد دلاری بورس

امید حقیقی به رشد دلاری بورس