مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 04:302021-07-31اقتصادي

فعالیت 65 واحد سورتینگ و بسته بندی برنج در آمل


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از فعالیت 65 واحد سورتینگ و بسته بندی برنج در این شهرستان خبر داد - ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از فعالیت 65 واحد سورتینگ و بسته بندی برنج در این شهرستان خبر داد سید حسین اسلامی با اشاره به اینکه 65 واحد دارای مجوز سورتینگ و بسته بندی برنج در شهرستان آمل فعالیت دارند، گفت: ظرفیت هر یک از این واحدها بطور میانگین، 3 هزار تن برنج در سال است.

وی بیان کرد: سورتینگ برنج، عملی است که در آن برنج های با رنگ غیرمعمول، سنگ ریزه ها، حشرات کوچک مانند، شپش، شوآک (یا در زبان محلی دَلِک که به برنج های غیرهمسان می گویند) و هر گونه ضایعات دیگر از برنج جدا می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: سورتینگ باعث افزایش کارایی ظاهری برنج می شود و با سورت برنج نتایج عالی در بهبود ایمنی مواد غذایی با حذف مواد خارجی مانند، سنگ، شیشه، پلاستیک و سایر مواد ناخواسته به دست می آید.

اسلامی با بیان اینکه برنج قبل از اینکه وارد دستگاه سورتینگ شود با دستگاه دیگری به نام دستگاه بوجاری الک زده می شود بطوری که خروجی دستگاه بوجاری به دستگاه سورت متصل است، افزود: مکانیزم کاری دستگاه سورتینگ بدین گونه است که برنج های خالص شده از نظر شکستگی وارد دستگاه سورت شده سپس به وسیله بالابر درون مخزن شیشه ای ریخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 65 واحد سورتینگ و بسته بندی برنج در آمل

فعالیت 65 واحد سورتینگ و بسته بندی برنج در آمل