مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 04:152021-07-31پزشكي

استان یزد زیر بار سنگین پیک پنجم کرونا/مراجعه روزانه 900 نفر به مراکز درمانی


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با هشدار جدی نسبت به روزهای پیش روی کرونایی گفت: در پیک پنجم افزایش چشمگیر مراجعات سرپایی نسبت به پیک های قبلی را داریم که سرعت گسترش بالاتری دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از یزد، دکتر محمود نوری شادکام با ابراز نگرانی از افزایش چشمگیر مراجعان سرپایی درمان تبدیل کرد.

وی با انتقاد از اینکه هیچ گونه نظارتی بر اجرای پروتکل هایی که باید بر اساس سطح بندی و رنگ بندی شهرها انجام شود وجود ندارد و تقریباً تمامی مشاغل فعال هستند اظهار کرد: مردم هم به مسائل بهداشتی و فاصله گذاری ها بی توجه شده اند و اگر این روند ادامه یابد متأسفانه باید بگویم تعداد فوتی ها افزایش خواهد یافت.

نوری شادکام با اشاره به مراجعه و درمان سرپایی روزانه 900 نفر در استان یزد افزود: مجموعا در هفته ای که گذشت 137بیمار در آی سی یو بستری شده و 48 نفر از مردم عزیز استان هم به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی اطفال را منبع اصلی انتقال و گسترش بیماری دانست و عنوان کرد: بیشترین آسیب را در رده سنی 40 تا60 سال داریم که بیشترین آمار ابتلا و مرگ و میر هم در این سن است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر اینکه استان در وضعیت ثابتی قرار گرفته، اما نمی توان زمان ورود به فاز نزولی بستری را پیش بینی کرد گفت: انتظار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان یزد زیر بار سنگین پیک پنجم کرونا/مراجعه روزانه 900 نفر به مراکز درمانی

استان یزد زیر بار سنگین پیک پنجم کرونا/مراجعه روزانه 900 نفر به مراکز درمانی