مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 22:202021-07-30فرهنگي

«محکوم به مرگی گریخته است»، بازسازی مستندگونه یک فرار


این فیلم یکی از آثار شاخص روبر برسون جزو آثار موسوم به «فرار از زندان» است که با رویکردی مستندگونه یک فرار از زندان را متکی بر داستانی واقعی به تصویر کشیده است؛ - فیلم سینمایی محکوم به مرگی گریخته است یکی از آثار شاخص روبر برسون جزو آثار موسوم به فرار از زندان است که با رویکردی مستندگونه یک فرار از زندان را متکی بر داستانی واقعی به تصویر کشیده است؛ اثری که نسبت به بسیاری از آثار دارای این موضوع، هیجان کمتری دارد اما فرم خاصی دارد که باعث همچنان جزو فیلم های مورد علاقه منتقدین مشکل پسند باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک محکوم به مرگی گریخته است / Un condamné à mort s est échappé / A Man Escaped طبق باور بسیاری جزو بهترین آثار سینماگر مطرح فرانسوی یعنی روبر برسون است؛ البته اگر بپذیریم که بهترین نیست.

در کنار دیگر فیلم های موردپسند قرارگرفته او یعنی جیب بر / Pickpocket و محاکمه ی جان آرک / The Trial of Jon Arc ، محکوم به مرگی گریخته است از عناصر سبکی استفاده می کند که می توان به آن ها لقب برسونی داد؛ رویکردی صاف و ساده به فیلم سازی، با کمترین میزان استفاده از موسیقی، کنار گذاشتن کامل ملودرام و عدم استفاده از بازیگران مطرح و حرفه ای.

اگرچه محکوم به مرگی گریخته است را به لحاظ تکنیکی می توان جزو آثار فرار از زندان در نظر گرفت اما به واقع این فیلم شبیه به هیچ ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«محکوم به مرگی گریخته است»، بازسازی مستندگونه یک فرار

«محکوم به مرگی گریخته است»، بازسازی مستندگونه یک فرار