مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 09:252021-07-30بين الملل

دوترته توافق کلیدی نظامی با آمریکا را احیا کرد


وزرای دفاع آمریکا و فیلیپین امروز (جمعه) اعلام کردند رییس جمهوری فیلیپین بسته مربوط به حضور نیروهای آمریکایی در کشورش را احیا کرده و به نگرانی هایی از سوی سیاست گذاران در دو کشور خاتمه داده است.

- وزرای دفاع آمریکا و فیلیپین امروز (جمعه) اعلام کردند رییس جمهوری فیلیپین بسته مربوط به حضور نیروهای آمریکایی در کشورش را احیا کرده و به نگرانی هایی از سوی سیاست گذاران در دو کشور خاتمه داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بسته توافق حضور نیروهای آمریکایی در فیلیپین موسوم به توافق نیروهای بازدیدکننده قوانینی برای جابجایی هزاران سربازان آمریکایی در داخل و خارج فیلیپین برای مانورها و رزمایش های نظامی فراهم می کند.

این توافق از آن جهت مهم است که آمریکا و متحدانش به دنبال مقابله با افزایش حضور نظامی چین در منطقه به ویژه در دریای مورد مناقشه چین جنوبی هستند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در یک نشست خبری مشترک با دلفین لورنزا، همتای فیلیپنی اش گفت: اجازه دهید از رودریگو دوترته، رییس جمهوری فیلیپین بابت این تصمیم در احیای کامل این توافق تشکر کنم.

وی با اشاره به نقش آمریکا در اقدامات ضد شبه نظامی گری در میندانائو، جنوب فیلیپین گفت: تصمیم رییس جمهوری فیلیپین یک اطمینان برای واشنگتن به منظور ادامه کارش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوترته توافق کلیدی نظامی با آمریکا را احیا کرد

دوترته توافق کلیدی نظامی با آمریکا را احیا کرد