مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 07:502021-07-30اقتصادي

پرورش دهندگان میگو در تور مشکلات


پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر از نبود حمایت های دولتی و افزایش هزینه های تولید گلایه دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، استان ساحلی بوشهر به دلیل همسایگی با خلیج فارس، از ظرفیت های مناسبی در زمینه تولید میگوی پرورشی برخوردار است که می تواند به عنوان نسخه ای اقتصادی با درآمدزایی بالا، نقش محوری در رونق و شکوفایی بوشهر ایفا کند و زمینه ساز تحول و توسعه اشتغال زایی دراین استان شود.

اینها درحالی است که توسعه صنعت پرورش میگو در بوشهر بیش ازپیش چشم به راه حمایت ویژه دولت در زمینه فراهم کردن زیرساخت های موردنیاز و مانع زدایی از فعالیت سرمایه گذاران این حوزه است؛ موضوعی که پرورش دهندگان میگو در استان به عنوان حلقه مفقوده و عامل اصلی کندی در توسعه این صنعت از آن یاد می کنند.

دراستان بوشهر 350 مزرعه پرورش میگو وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از 3 هزارنفر را به صورت مستقیم و چند ده هزارنفر را به طور غیرمستقیم فراهم کرده است.

این درحالی است که به باور کارشناسان و فعالان صنعت میگوی پرورشی استان، رکود در صادرات، ضعف زیرساخت های موردنیاز به ویژه در زمینه تأمین برق و آب، جلوگیری از واردات مولد، پرداخت نشدن تسهیلات برای توسعه و مکانیزه کردن طرح ها، مشکلات بیمه استخرها و نیروی کار و محاسبه نرخ برق مصرفی با تعرفه کشاورز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرورش دهندگان میگو در تور مشکلات

پرورش دهندگان میگو در تور مشکلات