مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 15:252021-07-29سياسي

حال و هوای حرم سلطان توس در روز عید غدیر


در حرم امام الرئوف همه آمده اند عیدی بگیرند، لهجه ها و لباس ها خبر از اجتماع رنگارنگ زائران از راه دور و نزدیک می دهد تا در این روز به بزرگ سادات ایران زمین تهنیت بگویند و بیعتی دوباره ببندند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، یک هزار و 432 سال پیش بود، زیر آفتاب سوزان عربستان بعد از اتمام مناسک حج در راه بازگشت از مکه به مدینه خبر رسید که پیامبر گفته در غدیر خم همه جمع شوید که می خواهم رسالتم را کامل کنم، از جهاز شتران منبری ساختند و حبیب خدا رفت روی منبر و فرمود أَنَّ عَلِی بْنَ أَبیطالِبٍ أَخی وَ وَصِیی وَ خَلیفَتی عَلی أُمَّتی وَالاْءمامُ مِنْ بَعْدی و فرمود ثُمَّ مِنْ بَعْدی عَلِی وَلِیکُمْ وَإمامُکُمْ بِأَمْرِ اللّه‏ِ رَبِّکُمْ، ثُمَّ الاْءمامَهُ فی ذُرِّیتی مِنْ وُلْدِهِ .

حالا بعد از یک هزار و 432 سال زیر سایه دوم علی از آل علی جشنی به یمن این روز خجسته برپاست، در حرم امام الرئوف همه آمده اند عیدی بگیرند، لهجه ها و لباس ها خبر از اجتماع رنگارنگ زائران از راه دور و نزدیک می دهد تا در این روز به بزرگ سادات ایران زمین تهنیت بگویند و بیعتی دوباره ببندند.

با وجود شلوغی صف های زیارت زائران با آرامش و طمأنینه به سمت ضریح مطهر می روند و پیش از زیارت خادمان حرم رضوی کامشان را با نبات متبرک شیرین می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال و هوای حرم سلطان توس در روز عید غدیر

حال و هوای حرم سلطان توس در روز عید غدیر