مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 12:352021-07-29اقتصادي

120 کیلومتر از پروژه خط دوم بافق - زرین شهر افتتاح شد


آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه خط دوم بافق - زرین شهر به طول 120 کیلومتر امروز همزمان با عیدغدیر خم در ایستگاه سیستان منطقه سگزی اصفهان با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

- مرتضی جعفری در گفت وگو با فارس با بیان اینکه کل پروژه خط دوم ریلی بافق - زرین شهر 537 کیلومتر است، اظهار کرد: بخش عمده این خط در استان اصفهان قرار دارد و تا کنون نیمی از خط دون آن بهره برداری شده است.

معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: امروز 120 کیلومتر از این خط ریلی در استان اصفهان  و 62 کیلومتر در استان یزد به صورت همزمان توسط رییس جمهور افتتاح شد و سال گذشته نیز 90 کیلومتر آن افتتاح شد.

وی به تردد بالای حمل بار در این خط ریلی اشاره کرد و ادامه داد: پیش از این سالانه 13 میلیون تن ظرفیت حمل بار در خط اول بود و با تکمیل خط دوم افزایش ظرفیت 100 درصدی خواهیم داشت و بخش عمده آن تا آخر سال جاری تکمیل می شود.

جعفری احداث سه پل عظیم با امکان عبور خط عبوری رفت و برگشت بر روی رودخانه زاینده رود ( بلاک اصفهان به فیروزه و سید آباد به دیزیچه ) و نیز پل بزرگ روی اتوبان اصفهان _ شیراز ( جنب شهرک آزمایش ) از جمله پل های مهم احداثی این طرح می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

120 کیلومتر از پروژه خط دوم بافق - زرین شهر افتتاح شد

120 کیلومتر از پروژه خط دوم بافق - زرین شهر افتتاح شد