مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 10:052021-07-29فرهنگي

تابلوی نقاشی 165 ساله غدیری در موزه حرم حضرت معصومه


یکی از آثار مربوط به واقعه غدیر خم که در موزه حرم مطهر حضرت معصومه (س) وجود دارد تابلو «شبیه واقعه غدیر» با قدمت 165 سال است که در آن چهره های نورانی از اصحاب پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) که پای بیعت خود ماندند به صورت ایستاده نقاشی شده و چهره .

- ایسنا/قم یکی از آثار مربوط به واقعه غدیر خم که در موزه حرم مطهر حضرت معصومه (س) وجود دارد تابلو شبیه واقعه غدیر با قدمت 165 سال است که در آن چهره های نورانی از اصحاب پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) که پای بیعت خود ماندند به صورت ایستاده نقاشی شده و چهره های ظلمانی یعنی افرادی که عناد ورزیدند و با وجود اینکه در واقعه غدیر حاضر بودند پس از واقعه غدیر با امیرالمؤمنین(ع) بیعت نکردند، به صورت نشسته و یا نیمه ایستاده نقاشی شده اند.

یکی از آثار مربوط به واقعه غدیر خم که در موزه حرم مطهر حضرت معصومه (س) وجود دارد تابلو شبیه واقعه غدیر است که از آثار دوره قاجار و دربردارنده ظرافت های هنری، تاریخی و اعتقادی خاص و ویژه و درخور توجه است.

ازاین رو برای آشنایی بیشتر با این اثر تاریخی و هنری گفت وگویی را با حجت الاسلام محمدباقر مشکاتی کارشناس موزه حضرت فاطمه معصومه (س) و طراح و مدیر پروژه چیدمان جدید موزه فاطمی پیرامون این تابلو نفیس انجام داده ایم که در ادامه ازنظر می گذرانیم: چه ویژگی های ظاهری و محتوایی تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تابلوی نقاشی 165 ساله غدیری در موزه حرم حضرت معصومه

تابلوی نقاشی 165 ساله غدیری در موزه حرم حضرت معصومه