مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 09:152021-07-29سياسي

غدیر روز کمال دین و آغاز دینداری مؤمنان است


عضو مجلس خبرگان رهبری، غدیر را روز کمال دین و آغاز دینداری مؤمنان دانست و تصریح کرد: دستیابی به حقیقت توحید با سیر در وادی ولایت محقق می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری در جمع زائران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به این که ابلاغ پیام غدیر، مأموریتی سخت و بزرگ بر دوش حضرت رسول الله (ص) بود بیان کرد: این مأموریت (ع) برای برخی از مسلمانان سخت باشد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی سپس به آیات سوره مبارکه شرح توجه داد و یادآور شد: پروردگار در این سوره خطاب به رسول خود می فرماید مأموریت رسالت بر دوش تو سنگین بود و به همین دلیل به تو شرح صدر عطا کردیم تا سنگینی این بار از دوش تو برداشته شود.

وی اضافه کرد: در ادامه این سوره خداوند خطاب به پیامبرش می فرماید ذکر و دعوت تو رفعت پیدا کرد و در سختی مأموریت رسالت، گشایشی حاصل شد.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین خاطر نشان کرد: بر اساس آیه فإذا فرغتَ فانصب ، پس از مأموریت رسالت، مأموریت ابلاغ ولایت امیرالمؤمنین (ع) بر دوش پیامبر (ص) قرار گرفت و سرانجام این مأموریت با مقدمات و تشریفات در غدیر خم به وقوع پیوست.

وی همچنین اذعان کرد: البته تحمل این امر برای برخی مسلمانان سخت بود و به همین دلیل بود که یکی از آنان در همان موضع غدیر خم از پیامبر پرسید آیا آن چه به آن د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غدیر روز کمال دین و آغاز دینداری مؤمنان است

غدیر روز کمال دین و آغاز دینداری مؤمنان است