مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 08:052021-07-29پزشكي

لامبدا به ایران رسیده است؟


در حالی کشورها با کرونا دست و پنجه نرم می کنند که گونه جدیدی از آن به نام «لامبدا» در 29 کشور شناسایی شده و این گونه علاوه بر اینکه کشنده تر از گونه - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایرنا نوشت:دلتا بود، میزان انتقال پذیری آن نیز بیشتر است اما چه گروه سنی بیشتر در معرض ابتلا به این گونه جدید هستند؟ مینو محرز متخصص بیماریهای عفونی در این زمینه می گوید: واریانت لامبدا در آمریکای جنوبی شناسایی شده و مطالعه بر روی این جهش جدید ویروس کرونا در حال انجام است.

طبق تحقیقات واریانت جدید کرونا تحت عنوان لامبدا از قدرت سرایت و انتقال بیماری بالاتری نسبت به جهش های قبلی برخوردار بوده و احتمالا شدت بیماری اش هم بیشتر از نوع های قبلی کروناست.

وی، تب بالا یا حس گرمای شدید در سینه و پشت، سرفه کردن مداوم، گلودر، سردرد و از دست دادن حس بویایی و چشایی را از علائم مهم ابتلا به لامبدا کرونا برشمرده و می گوید: این گونه با گونه های دیگر کرونا نیز تفاوتی ندارد فقط قدرت سرایت پذیری آن به افراد دیگر فوق العاده بالاست.

محرز ادامه می دهد: واریانت جدید لامبدا جوانان را بیشتر از نوع های قبلی درگیر می کند.

اگر مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، باعث می شود تا ابتلای یکی از اعضا، همه افراد خانواده را درگیر کند، افراد تا قبل از انجام واکسیناسیون در هنگام خروج از منز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لامبدا به ایران رسیده است؟

لامبدا به ایران رسیده است؟