مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 04:302021-07-29بين الملل

ماجرای عملیات غدیر چه بود؟


در پی قبول قطعنامه 598 از جانب جمهوری اسلامی ایران، منافقین و نیروهای رژیم بعث جهت براندازی حکومت جمهوری اسلامی هم پیمان شده و به مرزهای ایران هجوم آوردند.

- در پی قبول قطعنامه 598 از جانب جمهوری اسلامی ایران، منافقین و نیروهای رژیم بعث جهت براندازی حکومت جمهوری اسلامی هم پیمان شده و به مرزهای ایران هجوم آوردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دوم و سوم مردادماه 67 عملیاتی تحت عنوان دفاع سراسری صورت گرفت ولی نیروهای بعثی و منافقین در مرزهای ایران باقی ماندند، به همین منظور عملیات غدیر با هدف نابودی و عقب نشینی نیروهای متجاوز در تاریخ 5 مرداد ماه آغاز شد.

از این رو عملیات غدیر را می توان تکمیل کننده عنوان دفاع سراسری دانست.

عملیات گسترده پدافندی غدیر به صورت کاملاً تعجیلی طرح ریزی شده و در تاریخ دوم مردادماه سال 1367 هجری شمسی اجرا شد؛ از ویژگی های این عملیات می توان به خودجوش بودن اکثر اقدامات و اتکا به تجارب عملیاتی رزمندگان با تجربه در صحنه نبرد اشاره کرد.

نیروهای لشکر 10 سیدالشهدا(ع) با حضور به موقع خود در پاسگاه زید و شلمچه، توانستند طی عملیات غدیر یک لشکر مکانیزه و یک تیپ تکاوری عراق را به عقب نشینی وادارند.

مأموریت بغداد آن بود که تلاش کند خوزستان و منابع نفتی آن را طی چند روز به اشغال خود درآورد و شانس خود را در این زمینه بیازماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای عملیات غدیر چه بود؟

ماجرای عملیات غدیر چه بود؟