مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 03:502021-07-29سياسي

لزوم تبیین ارتباط غدیر و عاشورا در بین مردم


باید ارتباط بین عاشورا و غدیر را به درستی بین مردم تبیین کرده و بگوییم که عامل اصلی واقعه عاشورا، بی توجهی به جریان غدیر در فاصله زمانی حیات حضرت علی(ع)، - ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه سردرود گفت: باید ارتباط بین عاشورا و غدیر را به درستی بین مردم تبیین کرده و بگوییم که عامل اصلی واقعه عاشورا، بی توجهی به جریان غدیر در فاصله زمانی حیات حضرت علی(ع)، امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) بود که اگر این کم توجهی صورت نمی گرفت، شاید امام معصوم به قربانگاه شهادت نمی رفت.

حجت الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی در گفت وگو با ایسنا در خصوص اهمیت واقعه غدیر خم اظهار کرد: غدیر بر اساس آموزه های دینی ما جزو اعیاد بسیار مورد توجه است و به دلیل نگاه جامعی که به مباحث کلان جهان اسلام دارد، اهمیت آن در کنار مبعث، عید قربان و فطر مطرح می شود و شاید غدیر از مبعث نیز مهمتر باشد چرا که تکمیل کننده جریان مبعث است.

وی افزود: تاکید ما بر اهمیت دادن به غدیر به این جهت است که جانشینی امام معصوم برای پیامبر خدا، عصاره و تکمیل کننده ی راه 124 هزار پیامبر است که به تعبیر دیگر، امام معصوم جانشین تمام انبیای الهی در روی زمین است .

وی در مورد اهمیت ترویج غدیر گفت: اگر میخواهیم فرهنگ غدیر رونق داشته باشد باید در محافل علمی و رسانه ها که به نوعی اقناع کننده عموم مخاطبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تبیین ارتباط غدیر و عاشورا در بین مردم

لزوم تبیین ارتباط غدیر و عاشورا در بین مردم