مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 03:452021-07-29سياسي

«عدالت ترمیمی» یک گام دیگر به اجرا نزدیک شد


از رهگذرِ سازوکارهای پیش بینی شده در این لایحه، ارتقای حقوق بزه­دیدگان به عنوان روشی برای اتخاذ تصمیم و کنشگریِ فعال فراهم شود و با تشکیل یک نظام عدالت ترمیمی ارتباط میانِ بزه­ دیده، - معاونت حقوقی رییس جمهوری از تهیه و تدوین پیش نویس لایحه عدالت ترمیمی و ارسال آن به دولت و قوه قضاییه به طور همزمان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک این معاونت رویکرد­های صلح طلبانه در برخورد با جرایم و استفاده از راهکارهایی همچون سیاست اجتماعی به­ جای کنترل اجتماعی و عدالت ترمیمی به­ جای عدالت ­سازگار و به منظور اهتمام بر فرهنگ بخشش، گذشت و مدارا و اصلاح ذات­ البین پیش ­بینی شده در قوانین مختلف را مد نظر دارد.

همچنین معاونت حقوقی رییس جمهور در راستای سیاست­­ های کلی نظام به ویژه سیاست های کاهش جمعیت کیفری زندان ها، قضازدایی، استفاده از اقدامات جایگزین حبس و نیز ماده 38 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در مقام تعامل و همکاری با قوه قضاییه پیشنهاد می کند آیین دادرسی کیفری با توجه به حقوق، منافع و مصالح بزه ­دیده و بزهکار روزآمد و بازنگری و با کاهش هزینه همراه شود.

بر همین اساس، تأمین و حمایت از این حقوق و نیز جبران و ترمیم انواع خسارت­ های وارد شده بر بزه ­دیده را محور بنیادین محاکمه و رسیدگی به اتهام ها قرارداده است تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«عدالت ترمیمی» یک گام دیگر به اجرا نزدیک شد

«عدالت ترمیمی» یک گام دیگر به اجرا نزدیک شد