مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 02:352021-07-28بين الملل

یک تنگه سرنوشت ساز


گروهک منافقین در پی حملات عراق به خاک میهن اسلامی و عقب نشینی های موقت رزمندگان اسلام، با تصور اینکه پذیرش قطعنامه 598 ناشی از جدایی ملت و دولت است، - به خیال واهی، فرصت را غنیمت شمرده و سعی در رسیدن به اهداف پلید خود کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تنگه چهارزبر در 25 کیلومتری غرب کرمانشاه و در جاده اصلی کرمانشاه –اسلام آباد معروف به راه کربلا قرار دارد و فاصله آن تا شهر ماهیدشت 15 کیلومتر است.

این تنگه در بین چهار یال با ارتفاع 150 تا 200 متری از سطح جاده قرار دارد و از نظر نظامی دروازه ورود به شهر کرمانشاه محسوب می شود.

برای بزرگداشت حماسه آفرینان عملیات مرصاد یادمان زیبایی در ضلع شرقی این تنگه که حد نهایی پیشروی دشمن و مزدوران منافقش در این استان در طول جنگ محسوب می شود، در مساحتی در حدود 1100 متر مربع احداث شده است.

این یادمان گنبدی شکل که داخل آن موزه عملیات مرصاد قرار دارد در سالروز عملیات مرصاد در سال 1375 توسط شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و با حضور خانواده های معظم شهدای این عملیات افتتاح شد.

یادمان عملیات مرصاد گروهک منافقین در پی حملات عراق به خاک میهن اسلامی و عقب نشینی های موقت رزمندگان اسلام، با تصور اینکه پذیرش قطعنامه 598 ناشی از جدایی ملت و دولت است، به خیال واهی، فرصت را غنیمت شمرده و سعی در رسیدن به اهداف پلید خود کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک تنگه سرنوشت ساز

یک تنگه سرنوشت ساز