مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 23:352021-07-28اجتماعي

ببر مازندران آخرین گونه منقرض شده در ایران است؟


29 جولای مصادف با 7 مرداد امسال روز جهانی ببر؛ بزرگترین جانور از تیره گربه سانان و بومی آسیا است که به خطوط سیاه رنگ عمودی روی خز نارنجی بدنش معروف است.

- 29 جولای مصادف با 7 مرداد امسال روز جهانی ببر؛ بزرگترین جانور از تیره گربه سانان و بومی آسیا است که به خطوط سیاه رنگ عمودی روی خز نارنجی بدنش معروف است.

حدود نیم قرن پیش ایران زیستگاه یکی از زیستگاه های زیرگونه ببر یعنی ببر مازندران (ببر هیرکانی) بود اما این گونه به د دلایل مختلفی منقرض شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کشور ایران به خاطر تنوع جغرافیایی و اقلیمی خود دارای تنوع گونه ای بسیارارزشمندی است و براساس آخرین بررسی و گزارشات کارشناسان محیط زیست حدود 1131 گونه جانوری اعم از پستاندار، پرنده، خزنده و دوزیستان در اکوسیستم های خشکی و آب های داخلی ایران زیست می کنند.

رده پستانداران با 194 گونه شناسایی شده طیف وسیعی از جانوران را از نظر جثه در بر می گیرد البته غنای گونه ای پستانداران ایران نباید موجب غرور شود چرا که از گونه هایی همچون شیر ایرانی و ببر مازندران امروز جز نامی باقی نمانده است.

ببر مازندران یکی از زیرگونه های ببر است که در نواحی از چین، آسیای میانه، قفقاز و ایران وجود داشته اما بیش از شش دهه است که در ایران منقرض شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ببر مازندران آخرین گونه منقرض شده در ایران است؟

ببر مازندران آخرین گونه منقرض شده در ایران است؟