مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 11:552021-07-28بين الملل

اوضاع در نزدیکی مرز افغانستان با همسایگان شمالی وخیم است


وزیر دفاع روسیه طی سخنانی با اشاره به ناامنی ایجاد شده توسط طالبان در شمال افغانستان، تاکید کرد که اوضاع در مرزهای همسایگان شمالی افغانستان وخیم است.

- به نقل از تاس، سرگیی شویگو وزیر دفاع روسیه طی سخنانی با اشاره به نا امنی های ایجاد شده در مرز افغانستان با همسایگان شمالی این کشور گفت که اوضاع موجود در نزدیکی مرزهای کشورهای عضو پیمان شانگهای پیچیده بوده و رو به وخامت است.

بر اساس این گزارش، شویگو که این سخنان را در جریان جلسه مشترک با وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای مطرح می کرد، گفت: تروریسم بین الملل، افراط گرایی، جدایی طلبی و جنایت سایبری همچنان به عنوان عوامل تهدید کننده توسعه مسالمت آمیز اعضای این سازمان و عامل ایجاد جنگ میان مردم کشورهای ما محسوب می شوند.

وی افزود: در این نقطه از زمان، شرایط در افغانستان مشخصاً برای ما حائز اهمیت است چرا که این کشور عضو ناظر و فعال سازمان همکاری های شانگهای است.

وزیر دفاع روسیه در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه کشورهای منطقه می توانند صلح و ثبات را با اتکا به تلاش مشترک در منطقه ایجاد کنند، گفت که کشورهای منطقه، دیدگاه مشترکی در خصوص چگونگی حل و فصل مسائل مرتبط با امنیت و ثبات منطقه ای دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوضاع در نزدیکی مرز افغانستان با همسایگان شمالی وخیم است

اوضاع در نزدیکی مرز افغانستان با همسایگان شمالی وخیم است