مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 11:252021-07-28بين الملل

آغاز مذاکرات کنترل تسلیحاتی میان روسیه و آمریکا در ژنو


دو هیأت دیپلماتیک به رهبری معاونین وزرای خارجه روسیه و آمریکا مذاکره بر سر مسائل کنترل تسلیحاتی را در ژنو آغاز کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هیأت های دیپلماتیک روسیه و آمریکا روز چهارشنبه مذاکرات بر سر کنترل تسلیحاتی را در شهر ژنو سوییس آغاز کردند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه دویچه وله ، سرگیی ریابکوف معاون رییس جمهور روسیه و وِندی شرمن همتای آمریکایی او رهبری این دو هیأت را بر عهده دارند.

این مذاکرات با محور ثبات راهبردی و با تمرکز بر کاهش خطرات تسلیحاتی و پس از توافق جو بایدن رییس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در همین شهر انجام می گیرد.

شروع مذاکرات کنترل تسلیحاتی فراتر از مفاد معاهده استارت نو ، یکی از محورهای مهم دیدار چند ساعته بایدن و پوتین در ماه گذشته بود.

اندری باکلیتسکی محقق ارشد مرکز مطالعات پیشرفته آمریکایی در مسکو امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در ژنو گفت: روسیه همچنان نسبت به اصلاحاتی که آمریکایی ها بر روی بمب افکن ها و سکوهای پرتاب موشک با قابلیت پرتاب موشک بالستیک انجام می دهند نگرانی هایی دارد .

ریابکوف روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت، این مذاکرات این شانس را به مسکو می دهد که بفهمد طرز فکر همتایان آمریکایی در زمینه پایه ریزی مذاکرات متمرکز و فعال بر سر ثبات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مذاکرات کنترل تسلیحاتی میان روسیه و آمریکا در ژنو

آغاز مذاکرات کنترل تسلیحاتی میان روسیه و آمریکا در ژنو