مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 11:052021-07-28بين الملل

انتظار داریم طالبان در پایان دادن به جنگ در افغانستان ایفای نقش کند


وزیر خارجه چین امروز در دیدار با هیأتی از طالبان اعلام کرد: انتظار داریم طالبان در پایان دادن به جنگ در افغانستان ایفای نقش کند.

- به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ یی وزیر خارجه چین امروز چهارشنبه در دیدار با هیأتی از طالبان اعلام کرد که انتظار دارد این گروه برای برقراری صلح و پایان دادن به جنگ در افغانستان و کمک به بازسازی این کشور ایفای نقش کند.

وزیر خارجه چین در این باره گفت: امیدوارم طالبان، افراط گرایان ترکستان شرقی را سرکوب کند؛ زیرا تهدید مستقیمی برای امنیت ملی چین هستند.

در ادامه گسترش درگیری ها بین دولت افغانستان و گروه طالبان بر سر بسط و گسترش دایره نفوذ و تصاحب قدرت سیاسی در این کشور، سخنگوی طالبان پیشتر از سفر هیئتی به چین خبر داده بود.

محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در یک رشته توییت نوشت که ملا برادر معاون سیاسی و رییس دفتر سیاسی طالبان در راس هیئتی 9 نفره به چین سفر کرده اند.

سفر هیئت طالبان به چین در حالی صورت می گیرد که درگیری های گسترده بین اعضای این گروه و نیروهای امنیتی افغانستان در پی خروج غیرمسئولانه و ادعایی نظامیان آمریکا و ناتو طی هفته های اخیر، در سراسر این کشور ادامه دارد و در نتیجه این کشمکش ها، مناطق مختلف در افغانستان بین این دو گروه دست به دست می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتظار داریم طالبان در پایان دادن به جنگ در افغانستان ایفای نقش کند

انتظار داریم طالبان در پایان دادن به جنگ در افغانستان ایفای نقش کند