مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 10:502021-07-28اقتصادي

رونق اقتصادی یکی از اهداف ثبت جهانی اورامان است


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، گفت: رونق اقتصادی یکی از اهداف ثبت جهانی اورامان است و نتایج این مهم در معیشت مردم منطقه نمایان خواهد شد.

- ، خالد جعفری روز چهارشنبه در دومین جلسه شورای مهارت استان کردستان، به ثبت جهانی اورامان اشاره کرد و گفت: از اواخر سال 1398 تاکنون با تلاش هایی که به صورت هماهنگ در استان انجام گرفته موجب شد ثبت جهانی اورامان در مردادماه سال جاری انجام شود.

وی افزود: رونق اقتصادی یکی از اهداف بسیار مهم ثبت جهانی است که اورامان با توجه به ویژگی هایی ازجمله بافت خانه های روستایی، فرهنگ و دیگر موارد مرتبط می تواند در عرصه کار و اشتغال پیشرفت بزرگی کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، بیان کرد: اشتغال، صنایع دستی، طبیعت بکر، حفظ فرهنگ، آثار و بافت روستایی اورامان موجب شد که ثبت جهانی اورامان اتفاق بیافتد و به عنوان یک جاذبه بسیار خوب در جهان مطرح شود.

جعفری خاطرنشان کرد: ثبت جهانی اورامان به لحاظ گردشگری می تواند مقصد گردشگران داخل و خارج کشور قرار بگیرد و باعث اشتغال در بحث گردشگری در قالب واحدهای بوم گردی شود.

وی صنایع دستی اورامان را بسیار مهم برشمرد و عنوان کرد: در منطقه اورامان می توان به گردشگران با قیمت های مناسب صنایع دستی عرضه کرد که این مهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق اقتصادی یکی از اهداف ثبت جهانی اورامان است

رونق اقتصادی یکی از اهداف ثبت جهانی اورامان است