مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 08:352021-07-28اقتصادي

بدهکاری 40 میلیارد تومانی دولت به باغداران مازندرانی


رییس اتحادیه باغداران مازندران طلب باغداران مازندرانی از دولت را 40 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ستاد تنظیم بازار کشور ضامن بدهکاری دولت به باغداران مازندرانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، استان های شمالی کشور با توجه به آب و هوای ویژه ای که دارند کشاورزی در این استان ها رونق داشته و به عنوان صنعت از آن یاد می شود.

باغداری نیز بخش مهمی از کشاورزی محسوب شده که وسعت قابل توجهی از زمین های حاصل خیز مازندران به تولید محصولات باغداری و مرکبات اختصاص پیدا کرده است.

باغداران مازندران، هر ساله بیش از 50 درصد مرکبات کشور را تولید می کنند این در حالی است که کل تولید مرکبات کشور معادل 5 میلیون تن اعلام شده است اما تولید مرکبات در مازندران به 2/7 میلیون تن برآورد می شود.

با توجه به آمار اعلام شده در خصوص میزان تولید مرکبات در کشور و استان مازندران لازم است که مطرح شود میزان مصرف مرکبات کشور حدود 4/5 میلیون تن برآورد شده است.

بر این اساس هر ساله دولت برای تامین میوه شب عید مصرف داخل کشور نیازمند خرید محصولات باغی و مرکبات از باغداران مازندرانی است تا با کمک بخش خصوصی قیمت میوه در بازار شب عید تنظیم شود.

در سال 1399 دولت برای تنظیم بازار حدود 18 هزار تن پرتقال از باغداران مازندرانی خریداری کرد اما با گذشت 6 ماه باغداران و سورتینگ دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدهکاری 40 میلیارد تومانی دولت به باغداران مازندرانی

بدهکاری 40 میلیارد تومانی دولت به باغداران مازندرانی