مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 08:252021-07-28سياسي

اطعام 9000 نفر از محل عواید موقوفات «غدیر» در خراسان جنوبی


9 هزارو 200 نفر از محل اجرای نیت موقوفات و کمک های خیرین در روز عید غدیر در بقاع متبرکه استان اطعام می شوند.

- حجت الاسلام پرویز بخشی پور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه واقعه غدیر بزرگترین همایش تاریخ اسلام بود، اظهار داشت: غدیر یک تکلیف الهی و دستور خداوند به حضرت محمد (ص) بود و باید در این ایام مسئله ولایت به درستی در جامعه تبیین شود.

وی بیان داشت: در دهه ولایت و امامت برنامه های مناسبی در نظر گرفته شده و همه ما باید هر هنری داریم به خرج دهیم زیرا علی (ع) هر چه داشت وقف اسلام کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: هر ساله از محل موقوفاتی که توسط واقفین برای عید قربان و غدیر وقف شده برنامه هایی از جمله اطعام روز عید غدیر، قربانی کردن، برگزاری مراسمات جشن و شادمانی و صدقه به نیازمندان اجرا می شود.

ثبت 130 موقوفه با نیت غدیر بخشی پور با بیان اینکه 130 موقوفه با نیت غدیر در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است، تصریح کرد: باید برای غدیر موقوفاتی داشته باشیم تا با استفاده از این موقوفات فرهنگ غدیر را در جامعه نهادینه کنیم.

وی مطرح کرد: آحاد جامعه باید برای ترویج فرهنگ غدیر به عنوان فرهنگ برتری ارزش ها و پیروی از فضیلت های الهی و معنوی تلاش کنند و شاید یکی از بهترین راه ها برای این منظور، موضوع وقف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطعام 9000 نفر از محل عواید موقوفات «غدیر» در خراسان جنوبی

اطعام 9000 نفر از محل عواید موقوفات «غدیر» در خراسان جنوبی