مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 05:552021-07-28فرهنگي

کتاب «22 چهارمضراب برای سنتور» چاپ شد


کتاب «22 چهارمضراب برای سنتور؛ از استادان آقاحسینقلی، درویش خان، مرتضی نی داوود، غلامحسین بیگجه خانی، لطف الله مجد و جلیل شهناز» اثر مهرنوش ذوالفقاری توسط انتشارات ماهور منتشر شد.

- ، موسسه فرهنگی هنری ماهور کتاب 22 چهارمضراب برای سنتور؛ از استادان آقاحسینقلی، درویش خان، مرتضی نی داوود، غلامحسین بیگجه خانی، لطف الله مجد و جلیل شهناز با تنظیم برای سنتور و اجرای مهرنوش ذوالفقاری به بهای 75 هزار تومان (به همراه یک لوح فشرده) منتشر کرد.

کتاب حاضر گزیده ای از چهارمضراب های شاخص ساز تار در دوره ای تقریباً هفتادساله (از اواخر قاجار تا پهلوی دوم) است که برای سنتور، اصطلاحاً ترجمه یا برگردان شده است.

مهرنوش ذوالفقاری در مقدمه خود بر این اثر نوشته است: یکی از ارزشمندترین کارهای استاد فرامرز پایور تنظیم قطعاتی از گنجینه موسیقی دستگاهی برای ساز سنتور است که نوازندگان سازهای دیگر (غیر سنتور) تصنیف کرده اند.

با این کار، نوازندگان سنتور هم با گونه های موزون (متریک) موسیقی ایرانی بیشتر آشنا می شوند و هم ادبیات ساختاری و اصول نغمه سازیِ برآمده از فنون نوازندگی سایر سازهای کششی و مضرابی را می آموزند.

ذوالفقاری فارغ التحصیل کارشناسی ارشد نوازندگی موسیقی ایرانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران با ساز تخصصی سنتور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «22 چهارمضراب برای سنتور» چاپ شد

کتاب «22 چهارمضراب برای سنتور» چاپ شد