مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 05:352021-07-28سياسي

ریشه اقامه نماز جمعه در ولایت خدا و ائمه(ع) است


امام جمعه قم با اشاره به اینکه مهمترین هدف بعثت انبیا پس از توحید، عبادت خدا و اقامه نماز است، گفت: ریشه اقامه نماز جمعه در ولایت خدا و ائمه(ع) است.

- ، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جمعی از فعالان ستاد نماز جمعه استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، گفت: 5 مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در سال 1358 به امر امام خمینی (ره) و به امامت آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران است تا پیام پیوند دین و دانش را به همه ابلاغ کند.

امام جمعه قم با بیان اینکه در اسلام دین و دانش ما با ولایت پیوند خورده است، خاستگاه همه اعتقادات ما را علم و آگاهی دانست و افزود: نماز جمعه یک دانشگاه و مدرسه بزرگ انسان سازی است و اینکه بعد از سقوط رژیم جنایتکار پادشاهی در دانشگاه نماز جمعه اقامه شد نشان می دهد که ما در دانشگاه می خواهیم کسانی را تربیت کنیم که در برابر دشمنان محکم با اقتدار و با مؤمنین مهربان و نرم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قم ریشه اقامه نماز جمعه را در ولایت خدا و ائمه (ع) دانست و تصریح کرد: با توجه به آیه 14 سوره طه نخستین جمله ای که خداوند پس از مبعوث کردن حضرت موسی (ع) به پیامبری به ایشان گفت این بود که نماز را برای گسترش ذکر و یاد من در زمین اقامه کن و در این آیه مهمترین هدف بعثت انبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه اقامه نماز جمعه در ولایت خدا و ائمه(ع) است

ریشه اقامه نماز جمعه در ولایت خدا و ائمه(ع) است