مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 04:352021-07-28بين الملل

توافق خروج یا تغییر نام ها برای ابقای نظامیان آمریکا در عراق؟


پس از پایان دور چهارم گفت و گوی راهبردی بغداد و واشنگتن و انتشار مفاد بیانیه پایانی، منابع خبری می گویند، این بیانیه تفاوتی با بیانیه دور سوم ندارد و فقط نامگذاری ها تغییر کرده.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پس از صدور بیانیه پایانی دور چهارم گفت و گوهای راهبردی بغداد و واشنگتن، منابع خبری به مقایسه مفاد بیانیه جدید با بیانیه پیشین پرداختند.

سران آمریکا و عراق بعد از پایان دور چهارم گفت وگوهای راهبردی در کاخ سفید طی بیانیه ای مشترک اعلام کردند که در تاریخ 31 دسامبر 2021، دیگر هیچ نیروی آمریکایی با نقش رزمی در عراق نخواهد بود.

روزنامه العربی الجدید ، امروز (چهارشنبه)، در گزارشی در این خصوص نوشت: به نظر نمی رسد که توافق دور چهارم و پایانی گفت و گوهای راهبردی آمریکا و عراق که  پریروز صورت گرفت و شامل خروج نیروهای رزمی [آمریکایی] تا 31 دسامبر آینده بود و در آن، عنوان حضور نظامی آمریکا در عراق به مشورتی و آموزشی تغییر یافت، مسئله جدیدی باشد یا منجر به محدود کردن نقش نظامی آمریکا در عراق شود .

العربی الجدید خاطر نشان می کند، بیانیه رسمی مشترک دور سوم گفت و گوها میان دو طرف در تاریخ هفتم آوریل گذشته بر همین موارد تأکید کرده بود به نحوی که در آن عنوان شده بود: با توجه به توسعه توانمندی نیروهای امنیتی عراق، دو طرف به این نت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق خروج یا تغییر نام ها برای ابقای نظامیان آمریکا در عراق؟

توافق خروج یا تغییر نام ها برای ابقای نظامیان آمریکا در عراق؟