مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 03:502021-07-28اجتماعي

تالاب بین المللی «قوپی باباعلی» در آستانه خشکی کامل


رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: بخش های عمده ای از تالاب بین المللی قوپی باباعلی این شهرستان به علت کاهش نزولات در آستانه خشک شدن کامل قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، فاروق سخنور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از بارش های زمستانی سال زراعی جاری نصف مساحت 500 هکتاری در اوایل بهار احیا شده بود که تابستان امسال بر اثر تبخیر و نداشتن آب بخش های زیادی از آن هم اکنون خشک شده است.

وی اضافه کرد: این تالاب با ویژگی های طبیعی و پرندگان خاص خود یکی از بهترین زیستگاه های مهم پرندگان آبزی و کنارآبزی و از تالاب های مهم این منطقه محسوب می شود که در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: این تالاب دارای دیپلم افتخار از سازمان ملل متحد یونسکو است و پرندگانی نظیر اردک سرسبز، حنایی، آنقوت، انواع غاز وحشی و تنجه در آن زیست می کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه این تالاب در کریدور مهاجرت پاییزی پرندگان قرار دارد در صورت احیا و تخصیص حق آبه به آن در فصل پاییز میزبان کُلُنی چند صدتایی از پرندگان مهاجر و بومی آبزی و کنارآبزی خواهد بود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: وجود تالاب های کانی برازان، قوپی باباعلی، حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق، این شهرستان را به یکی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب بین المللی «قوپی باباعلی» در آستانه خشکی کامل

تالاب بین المللی «قوپی باباعلی» در آستانه خشکی کامل