مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 08:252021-07-27سياسي

پاسخ قوه قضاییه به دو سوال در مورد «پرداخت تفاوت دیه جنین دختر»


پاسخ قوه قضاییه به دو سوال در مورد پرداخت تفاوت دیه جنین دختر اداره کل حقوقی قوه قضاییه به دو استعلام در خصوص صدور قرار تأمین خواسته بدون اخذ خسارت احتمالی و پرداخت تفاوت دیه جنین دختر تا دیه کامل پاسخ داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، متن کامل استعلام های مطرح شده و پاسخ های ارائه شده از سوی اداره کل حقوقی به شرح زیر است: سوال(1): آیا دادگاه برابر بند ج ماده 108 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب 1379 به صرف تقاضای قرار تأمین خواسته با استناد به اسناد تجاری واخواست شده مکلف به صدور قرار تأمین خواسته بدون اخذ خسارت احتمالی است و یا آن که صدور قرار تأمین خواسته بدون تودیع خسارت احتمالی صرفا در صورتی امکان دارد که مطابق ماده 292 قانون تجارت مصوب 1311 در خصوص خواسته نیز اقامه دعوا شده باشد؟ پاسخ: اولاً، ماده 292 قانون تجارت مصوب 1311، با عنایت به مواد 108 و 112 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب 1379 نافی درخواست تأمین خواسته پیش از طرح دعوا نیست؛ زیرا مقررات این قانون مؤخر بر قانون تجارت و آخرین اراده مقنن در فرض سؤال است.

ثانیاً، برابر بند ج ماده 108 یادشده، امکان درخواست تأمین خواسته در مورد سند تجاری واخواست شده پیش از طرح دعوا بدون تودیع خسارت احتمالی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ قوه قضاییه به دو سوال در مورد «پرداخت تفاوت دیه جنین دختر»

پاسخ قوه قضاییه به دو سوال در مورد «پرداخت تفاوت دیه جنین دختر»