مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 07:302021-07-27بين الملل

خروج آمریکا از منطقه به معنی رسیدن خاورمیانه به حد نسبی ­ای از امنیت قابل قبول نیست


خروج آمریکا از منطقه به معنی رسیدن خاورمیانه به حد نسبی ­ای از امنیت قابل قبول نیست و خروج این کشور صرفاً نقش یکی از منابع بی ثبات ساز را تعدیل می­ کند.

- یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: خروج آمریکا از منطقه به معنی رسیدن خاورمیانه به حد نسبی ­ای از امنیت قابل قبول نیست و خروج این کشور صرفاً نقش یکی از منابع بی ثبات ساز را تعدیل می­ کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فاطمه نکولعل آزاد، کارشناس مسائل خاورمیانه و پژوهشگر موسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران در یادداشتی با عنوان نگاهی به خروج نظامی آمریکا از خاورمیانه نوشت: تحرکات سیاسی – نظامی ایالات متحده گویای این واقعیت است که آمریکا در حال کاهش تعهدات خود در منطقه خاورمیانه است.

این کشور در کنار اجرایی کردن تصمیم خروج از افغانستان تا آخر آگوست 2021، در حال مذاکره با دولت عراق درباره چگونگی خروج از این کشور است.

علاوه بر این، ایالات متحده برخی از ناوهای نظامی خود را از منطقه خلیج فارس خارج ساخته و همچنین سه پایگاه نظامی خود در قطر را تعطیل کرده است.

ایالات متحده همچنین برخی از تجهیزات نظامی خود را از عربستان سعودی خارج کرده است.

آن گونه که از شواهد پیداست قرار است صرفاً تعداد کمی نیروهای اطلاعاتی – امنیتی در عراق، شمال سوریه و برخی کشورهای دیگر باقی بمانند که به نظر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج آمریکا از منطقه به معنی رسیدن خاورمیانه به حد نسبی ­ای از امنیت قابل قبول نیست

خروج آمریکا از منطقه به معنی رسیدن خاورمیانه به حد نسبی ­ای از امنیت قابل قبول نیست