مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 07:252021-07-27اجتماعي

زندگی عشایر آذربایجان شرقی زیرسایه کرونا


ضعف امکانات درمانی برای خدمت رسانی به عشایر در زمان همه گیری ویروس کرونا ازجمله مشکلات عشایر این استان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، اگر به مناطق کوهستانی و دشت های آذربایجان شرقی سفر کرده باشید، حتما با چادرهای کوچک و بزرگ پشمی و برزنتی در کنار جاده روبه رو شده اید که زنان و مردانی با لباس محلی، در اطراف آنها درحال کار کردن هستند و صدها رأس دام نیز در حصارهای دست ساز به چرا مشغولند.

در نگاه نخست این چادرها پراکندگی نامنظمی دارند و به نظر می رسد عشایر به صورت پراکنده و به دلخواه در کنار جاده اتراق کرده اند، اما واقعیت این است که این چادرهای به ظاهر پراکنده، براساس اصول زندگی قشلاقی و ییلاقی و در ناحیه ویژه خود برپا شده اند؛ موضوعی که نشان می دهد زندگی عشایر از نظمی ویژه و درونی برخوردار است.

دراین میان عشایر آذربایجان شرقی در فصل گرما به مناطق کوهستانی می روند و در زمستان، در مناطق ییلاقی این استان سکونت می کنند و نقش مهمی دراقتصاد استان، به ویژه در حوزه دامداری و لبنیات برعهده دارند.

جمعیت عشایر استانآمارها نشان می دهد جمعیت عشایری آذربایجان شرقی در دوره ییلاقی 13هزارو 295 خانوار و بیش از 70هزارو 577نفر است که این تعداد در دوره قشلاقی به 8هزارو 97خانوار و حدود 43هزارو 857 نفر کاهش می یابد که در قالب 2ایل قره د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندگی عشایر آذربایجان شرقی زیرسایه کرونا

زندگی عشایر آذربایجان شرقی زیرسایه کرونا