مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 06:052021-07-27سياسي

لایحه معاهده استرداد مجرمان بین ایران و برزیل به مجمع تشخیص ارجاع شد


نمایندگان مجلس با اصرار مصوبه پشین خود در لایحه معاهده استرداد مجرمین بین ایران و برزیل آن را به مجمع تشخیص ارجاع کردند.

- نمایندگان مجلس با اصرار مصوبه پشین خود در لایحه معاهده استرداد مجرمین بین ایران و برزیل آن را به مجمع تشخیص ارجاع کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه ) مجلس شورای اسلامی پس از بررسی ایراد شورای نگهبان، به لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل با 163 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر بر مصوبه پیشین خود اصرار کردند.

گفتنی است نمایندگان به منظور رفع ایراد شورای نگهبان، بند 1 ماده 9 لایحه مذکور را به شرح زیر اصلاح کردند: طرف درخواست شونده باید در ارتباط با درخواست استرداد طبق مفاد این معاهده و حقوق داخلی خود تصمیم گیری نماید و بی درنگ تصمیم خود را به طرف درخواست کننده اطلاع دهد.

متن لایحه به شرح ذیل است: ماده واحده معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل مشتمل بر یک مقدمه و بیست و چهار ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می شود.

تبصره رعایت اصول هفتاد و هفتم(77)، یکصد و بیست و پنجم(125) و یکصد و سی و نهم(139) قانون اساسی در اجرای این قانون، الزامی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه معاهده استرداد مجرمان بین ایران و برزیل به مجمع تشخیص ارجاع شد

لایحه معاهده استرداد مجرمان بین ایران و برزیل به مجمع تشخیص ارجاع شد