مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 06:002021-07-27اقتصادي

آغاز تملک اراضی خط آهن شلمچه-بصره توسط عراق/ تحویل 3 پروژه ریلی در هفته جاری


معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در هفته جاری 3 پروژه ریلی افتتاح می شود، گفت: قرارداد سرمایه گذاری خط آهن شلمچه-بصره منعقد شد و اراضی تجهیز کارگاه در منطقه آزاد اروند به مساحت 4 0 هکتار در اختیار سرمایه گذار قرار داده شد.

- خیرالله خادمی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت توسعه خطوط ریلی ترانزیتی کشور اظهار داشت: برنامه ریزی شده بود هشت مسیر ریلی برای تکمیل در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: این هشت مسیر ریلی در اولویت 1530 کیلومتر طول دارد و اتصال ریل به مراکز استانی، تأثیر در شبکه ترانزیت و حمل و نقل و پیشرفت فیزیکی از معیارهای انتخاب آنها بود.

* افتتاح خط آهن 150 کیلومتری زاهدان-خاش و راه آهن 271 کیلومتری یزد-اقلید معاون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آماده افتتاح است.

خادمی با بیان اینکه ریل گذاری راه آهن زاهدان - خاش نیز به پایان رسیده است، اضافه کرد: این خط ریلی محور ترانزیت شرق کشور محسوب می شود و بخشی از راه آهن چابهار-زاهدان است که بندر اقیانوسی چابهار را به راه آهن سراسری وصل می کند، این پروژه نیز توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین از اتمام عملیات ریل گذاری خط آهن بستان-آباد تبریز گفت و افزود: این پروژه ریلی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تملک اراضی خط آهن شلمچه-بصره توسط عراق/ تحویل 3 پروژه ریلی در هفته جاری

آغاز تملک اراضی خط آهن شلمچه-بصره توسط عراق/ تحویل 3 پروژه ریلی در هفته جاری