مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 05:502021-07-27اجتماعي

اینجا یک بهشت گمشده است!


نقشه ایران را که روبرویت بگیری کمی سمت چپ، درست در غربی ترین گوشه نقشه، لب مرز، به محدوده ای از جغرافیای این خاک می رسی که هندوستان ایران می خوانندش، - ایسنا/کرمانشاه نقشه ایران را که روبرویت بگیری کمی سمت چپ، درست در غربی ترین گوشه نقشه، لب مرز، به محدوده ای از جغرافیای این خاک می رسی که هندوستان ایران می خوانندش، که نقطه آغاز و پایانی جنگ تحمیلی می دانندش، که مرزبان و مرزدار همیشگی این آب و خاک میابندش.

اینجا کرمانشاه است، یکی از نخستین زیستگاه های بشری، پایتخت ایرانِ ساسانی، سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی و قدمگاه زوار حسینی.

اینجا جایی است که همیشه در طول تاریخ سینه اش را برای حفاظت از ایران و مردمانش سپر کرده، اینجا جایی است که بر هشت سال جنگ تحمیلی مهر پایان زده و دشمنان این آب و خاک را در مرصادش زمین گیر کرده.

اینجا را سرزمین عشاق هم می دانند، جایی که فرهاد برای شیرینش با تیشه به دل کوه زد و نقش و نگاری کند که هنوز ردپایش در را در بیستون می توان یافت.

اینجا را سرزمین چشمه ها و رودهای خروشان هم می دانند، جایی که قره سو و گاماسیاب و رازآور در آن جریان دارند و سراب های صحنه و نیلوفر و فش و هرسین در آن می خروشند.

اینجا روزگاری پایتخت باشکوه ساسانیان بوده و گذرگاهی برای عبور جاده ابریشم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا یک بهشت گمشده است!

اینجا یک بهشت گمشده است!