مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 05:202021-07-27پزشكي

اوج همه گیری دلتا کرونا در کودکان


بروز علائم کرونا در کودکان مانند تب، اسهال و استفراغ سبب کم آبی در کودکان و اختلال الکترولیت در بدن می شود که خانواده ها باید به این موضوع حساس بوده و در مراجعه فرزندشان به مراکز درمانی تاخیر نداشته باشند.

- موج جدید ویروس کرونا به نام دلتا با سرعت فزاینده ای وارد نوار جنوبی کشور و از آنجا وارد سایر بخش ها شده و آنچه نگرانی ها را درباره این سویه جدید ویروس نسبت به سایر انواع بیشتر می کند، افزایش همه گیری این نوع ویروس در کودکان و سنین پایین تر است درحالیکه کودکان قبلا اغلب فقط ناقل بودند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا و براساس آخرین آمار منتشر شده، شیوع دلتا کرونا در 104 کشور جهان از جمله ایران افزایش یافته است و سرعت انتقال و درگیری این نوع ویروس بیشتر از ویروس های کرونا با سویه های دیگر است.

همجواری با کشورهای آلوده به ویروس دلتا مانند پاکستان و افغانستان و از سوی دیگر کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیرانه داخل کشور از دلایل عمده شیوع دلتا کرونا در کشور است.

برخلاف تصور عموم مردم، کودکان بیشتر به دلتا کرونا مبتلا شده و می توانند ویروس را به سایر افراد منتقل کنند.

پیش از این جهش و شیوع کرونا دلتا، کودکان ونوجوانان عمدتا ناقل بی علامت بوده و صرفا بیماری را منتقل می کردند، اما دلتا کرونا اکنون کودکان را نیز مبتلا می سازد که همراه با ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوج همه گیری دلتا کرونا در کودکان

اوج همه گیری دلتا کرونا در کودکان