مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 03:352021-07-27اقتصادي

کرمانشاه؛ دروازه تجارت به عراق


هرکجا از تجارت و صادرات خصوصا با کشور عراق صحبت در میان است، نام کرمانشاه خودنمایی می کند، استانی که بیش از یک سوم بار صادرات ایران به عراق را به دوش می کشد.

- ایسنا/کرمانشاه هرکجا از تجارت و صادرات خصوصا با کشور عراق صحبت در میان است، نام کرمانشاه خودنمایی می کند، استانی که بیش از یک سوم بار صادرات ایران به عراق را به دوش می کشد.

وجود پنج مرزرسمی خسروی، پرویزخان، سومار، شوشمی و شیخ صله گواهی بر این مدعا است، بگونه ای که کمتر استانی در کشور این تعداد مرز رسمی را همزمان دارد و به علاوه هم با بخش کردی و هم عربی عراق هم مرز است.

میزان صادرات از مرزهای استان کرمانشاه سالانه نزدیک به دو میلیارد دلار است و در برخی سال ها رقم صادرات سه میلیارد دلار هم به ثبت رسیده است.

موضوع دیگری که کرمانشاه را از بعد صادرات منحصر به فرد می کند امکان دسترسی به بازارهای صادراتی دیگر از جمله سوریه و لبنان است که می تواند افق های صادراتی جدیدی را پیش روی کرمانشاه و ایران باز کند.

تجارت قطعا یکی از مزیت های منحصر به فرد کرمانشاه است که اتکا به آن می تواند بخشی از رونق اقتصادی استان را رقم بزند.

کیوان کاشفی رییس اتاق بازرگانی کرمان به مناسبت روز ملی کرمانشاه (5 مرداد) در گفت و گو با ایسنا، از ظرفیت کرمانشاه به عنوان قطب تجارت ایران و عراق یاد کرد و ادامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمانشاه؛ دروازه تجارت به عراق

کرمانشاه؛ دروازه تجارت به عراق