مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 03:252021-07-27دانش

فاز دوم طرح ساماندهی آموزش عالی متوقف شد/ مخالفت با الحاق چند دانشگاه


رییس کمیسیون علم و آموزش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از توقف مشروط اجرای فاز دوم طرح ساماندهی آموزش عالی خبر داد و گفت: ستاد نقشه با الحاق چند دانشگاه مخالفت کرد.

- با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی توسط وزارت علوم گفت: ساماندهی مراکز آموزش عالی توسط وزارت علوم در دو فاز انجام گرفت و مصوب شده بود که برخی از مراکز آموزش عالی کوچک هر استان به دانشگاه بزرگ تر استان الحاق شوند.

وی ادامه داد: این پیشنهاد به ستاد نقشه جامع علمی کشور ارسال شد.

ستاد نقشه در فاز اول با الحاق مراکزی که به استانداردهای یک دانشگاه نرسیده بودند موافقت کرد و با تعدادی نیز که این شرایط را داشتند، مخالفت بعمل آورد.

وی در پاسخ به این سوال که فاز دوم طرح ساماندهی شامل چه بخش هایی می شود، ادامه داد: وزارت علوم حدود 80 مؤسسه و دانشگاه را در طرح ساماندهی بررسی کرده بود که تعدادی از این مؤسسات در فاز یک و تعدادی هم در فاز دو قرار داشتند.

رییس کمیسیون علم و آموزش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: الحاق آن مراکز آموزش عالی که در مصوبه شورای گسترش وزارت علوم قرار بود در فاز دوم اجرایی شوند، متوقف شده و تصمیم بر این شد که فاز یک طرح ساماندهی اجرا شود و بعد از چهار ماه، بر اساس بازخوردی که بدست می آید، برای اجرای فاز دوم و دیگر است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز دوم طرح ساماندهی آموزش عالی متوقف شد/ مخالفت با الحاق چند دانشگاه

فاز دوم طرح ساماندهی آموزش عالی متوقف شد/ مخالفت با الحاق چند دانشگاه