مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 02:302021-07-26بين الملل

توافقنامه فرانسه و انگلیس برای مقابله با تهدید تروریستی


انگلیس و فرانسه برای محافظت از مردم در مقابل حمله تروریستی در کانال (مانش) به کشتی های مسافربری، توافقنامه امنیتی جدیدی امضا کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه دوشنبه شب گزارش داد، پیمان امنیت دریایی انگلیس و فرانسه در پاریس در دیدار وزیران دفاع و امورخارجه دو کشور امضا شد.

دولت انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد، این معاهده اساس اقدام مشترک و هماهنگ را تشکیل می دهد که باید توسط نیروهای انگلیس و فرانسه در واکنش به حادثه ای مانند حمله تروریستی به کشتی در کانال انجام شود.

این پیمان، انگلیس و فرانسه را قادر می سازد تا اطلاعات مربوط به تهدیدهای احتمالی را به اشتراک بگذارند، پاسخ سریع تر به حوادث جدی داشته باشند و واکنش های مشترک کارآمدتر را هماهنگ کنند.

دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در این باره گفت: انگلستان و فرانسه به عنوان متحدان نزدیک با هم همکاری می کنند تا از شهروندان و ارزش ها محافظت نمایند.

وی افزود: این پیمان توانایی ما را در پاسخ سریع و موثر به تهدیدهای تروریستی در کانال تقویت خواهد کرد.

در بیانیه مشترک منتشر شده آمده است، وزیران دفاع و امورخارجه انگلیس و فرانسه در این دیدار در مورد موضوعات بین المللی از جمله چالش های امنیتی جدید در حوزه سایبری، منطقه هند-اقیانوس آرام و مبارزه با تروریسم در آف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافقنامه فرانسه و انگلیس برای مقابله با تهدید تروریستی

توافقنامه فرانسه و انگلیس برای مقابله با تهدید تروریستی