مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 02:202021-07-26بين الملل

چرایی احداث دیوار مرزی مشترک بین ترکیه و ایران


احداث دیوار مرزی مشترک بین ترکیه و ایران در تمام بخش های مرز دو کشور انجام نمی شود، این دیوار بیشتر در بخش های شمالی نزدیک به استان آذربایجان غربی ایران احداث می شود و اتفاق جدیدی هم نیفتاده است که بخواهد کل مرز را دیوار بکشد.

- یک کارشناس مسایل بین الملل گفت: احداث دیوار مرزی مشترک بین ترکیه و ایران در تمام بخش های مرز دو کشور انجام نمی شود، این دیوار بیشتر در بخش های شمالی نزدیک به استان آذربایجان غربی ایران احداث می شود و اتفاق جدیدی هم نیفتاده است که بخواهد کل مرز را دیوار بکشد.

رحمان قهرمان پور در گفت وگو با ایسنا درباره دیوار مرزی که ترکیه در حال احداث آن در مرزهای ایران است و بخش قابل توجهی از این دیوار ساخته شده است، اظهار کرد: منطق ترکیه بعد از کودتای ناکام 2016 تغییر کرده است و محاسبات اردوغان درباره روابط خارجی تغییر زیادی کرد از جمله در رابطه با اروپا و آمریکا.

این ها کشورهایی بودند که به سرعت کودتا را محکوم نکردند و یک هفته بعد از شروع به دستگیری افراد مرتبط با فتح الله گولن از سوی اردوغان، اتحادیه اروپا شروع به انتقاد از این اقدام کرد و آمریکا هم درباره استرداد فتح الله گولن کاری نکرد و سفر معروفی که آقای بایدن بعد از کودتا به ترکیه داشت شاهد بودیم که تنش لفظی بیشتر شد و آمریکا گفت بررسی کنیم که این فرد قابل است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرایی احداث دیوار مرزی مشترک بین ترکیه و ایران

چرایی احداث دیوار مرزی مشترک بین ترکیه و ایران