مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 20:002021-07-26بين الملل

نخست وزیر تونس آمادگی خود را برای تحویل قدرت اعلام کرد


نخست وزیر تونس در واکنش به اقدام رییس جمهور این کشور در صدور فرمان برکناری او گفت که به منظور حفظ اتحاد قوای سیاسی و امنیت و سلامت شهروندان با این تصمیم موافق و آماده تحویل قدرت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هشام المشیشی نخست وزیر برکنار شده تونس شامگاه دوشنبه با صدور بیانیه ای نسبت به اتفاقات بیست و چهار ساعت گذشته در کشورش واکنش نشان داد.

 شامگاه یکشنبه تونس با اقدام رییس جمهور خود در  اعلام برکناری نخست وزیر و تعلیق فعالیت پارلمان می رفت تا با بزرگترین بحران خود در این مسیر مواجه شود.

قیس سعید اعلام کرد که در پاسخ به مطالبات مردمی و اعتراضات گسترده  ضد دولتی روز یکشنبه در شهرهای این کشور، طبق اصل 80 قانون اساسی تونس، تصمیم گرفته اداره امور کابینه را تا زمان انتخاب نخست وزیر جدید، خود برعهده بگیرد و ضمن تعلیق فعالیت پارلمان مصونیت سیاسی نمایندگان را نیز لغو می کند.

مخالفان رییس جمهور تونس این اقدام او را، کودتا و نقض قانون اساسی خواندند و به اعلام مخالفت مردم و تظاهرات اعتراضی علیه آن در خیابان ها فراخواندند.

تصمیم رییس جمهور تونس، یک روز پس از اعتراضات شدید مردمی علیه دولت و حزب میانه رو و اسلام گرای النهضه که بزرگترین حزب پارلمانی کشور محسوب می شود، اتخاذ شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر تونس آمادگی خود را برای تحویل قدرت اعلام کرد

نخست وزیر تونس آمادگی خود را برای تحویل قدرت اعلام کرد