مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 16:452021-07-26بين الملل

بایدن: منتظر تقویت مشارکت آمریکا و عراق هستم


جو بایدن رییس جمهوری آمریکا پیش از دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق گفت: مشتاقانه منتظر تقویت مشارکت راهبردی بین آمریکا و عراق هستم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی پیش از دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق گفت: مشتاقانه منتظر تقویت مشارکت راهبردی بین آمریکا و عراق و تلاش برای پیشبرد همکاری های دو جانبه هستم.

رییس جمهوری آمریکا اضافه کرد: بعد از ظهر امروز میزبان الکاظمی در کاخ سفید خواهم بود.

سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن برای شروع دور چهارم گفتگو های راهبردی میان آمریکا و عراق درباره نحوه خروج نیرو های آمریکایی از این کشور است که فواد حسین وزیر امور خارجه عراق با هدف آماده سازی زمینه های آن چند روز قبل وارد واشنگتن شد.

الکاظمی پیش از ترک بغداد گفته بود: این سفر در چارچوب تلاش های عراق برای تقویت روابط محکم با آمریکا مبتنی بر احترام متقابل و همکاری دوجانبه در عرصه های مختلف انجام می شود و در راس آن تلاش های طولانی برای نشست های گفتگو های راهبردی برای تنظیم روابط امنیتی بین دو کشور بر اساس منافع ملی عراق قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیویورک تایمز، آمریکا برنامه عقب نشینی نیرو های رزمی این کشور را تا پایان سال جاری (2021) اعلام خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن: منتظر تقویت مشارکت آمریکا و عراق هستم

بایدن: منتظر تقویت مشارکت آمریکا و عراق هستم