مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 16:252021-07-26بين الملل

قدردانی اتمر از موضع گیری های معقول ایران در روند صلح افغانستان


وزیر خارجه افغانستان در دیدار نماینده ایران، از موضع گیری های معقول تهران در قبال روند صلح قدردانی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی به کابل سفر کرده، عصر امروز دوشنبه (4 مرداد) با محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امورخارجه افغانستان در این دیدار با قدردانی از موضعگیری های معقول جمهوری اسلامی ایران در حمایت از روند صلح کشور، راجع به قطع خشونت ها، خاتمه بخشیدن به قتل و کشتار خودسرانه مردم، شکنجه غیر نظامیان و نقض حقوق بشر در مناطق تحت تصرف طالبان گفت وگو کرد و اظهار داشت که حضور طالبان و افزایش خشونت ها از سوی آنان سبب گسترش افراطیت و حضور گروه های تروریستی بین المللی از جمله داعش در افغانستان و منطقه می گردد.

اتمر همکاری های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تجاری میان کابل و تهران را ضروت مبرم برای دولت ها و مردمان دو کشور دانسته، خواهان تقویت هرچه بیشتر همکاری ها در بخش های مختلف به ویژه روند صلح کشور گردید.

در ادامه این دیدار، طاهریان فرد با تاکید بر حمایت ایران از روند صلح افغانستان با حفظ دستاوردهای دو دهه اخیر، خواهان تقویت هرچه بیشتر همکاری ها میان کابل و تهران در بخش های مختلف از جمله همکاری های مرزی و ایجاد هماهنگی های بیشتر میان ادارات ذیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدردانی اتمر از موضع گیری های معقول ایران در روند صلح افغانستان

قدردانی اتمر از موضع گیری های معقول ایران در روند صلح افغانستان