مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 14:252021-07-26بين الملل

تمرینات نظامی چند ملیتی ناتو در گرجستان آغاز شد


تمرینات نظامی چند ملیتی Agile Spirit 2021 سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز دوشنبه طی مراسمی در پایگاه نظامی سناکی گرجستان آغاز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری اسپوتنیک گرجستان به نقل از وزارت دفاع این کشور، این تمرینات نظامی با مشارکت 700 نظامی آمریکایی، یک هزار و 600 نظامی گرجی و 250 نظامی از 15 کشور عضو ناتو و فعال در برنامه های این سازمان نظامی، برگزار می شود.

جوانشیر بورچولادزه وزیر دفاع کرجستان طی سخنانی در مراسم آغاز این تمرینات نظامی گفت: این تمرینات مشترک موجب تقویت تعاملات و قدرت رزمی واحد های نظامی کشورر های حاضر می شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری تمرینات نظامی چند ملیتی در گرجستان، افزود: این برنامه نظامی حضور ناتو در گرجستان را افزایش می دهد و به صلح و ثبات در منطقه کمک می کند.

تمرینات نظامی چند ملیتی Agile Spirit از سال 2011 میلادی همه ساله در گرجستان در راستای همکاری این کشور با ناتو و آمریکا برگزار می شود.

روسیه در رابطه با افزایش همکاری گرجستان با ناتو بار ها ابراز نگرانی کرده و ماریا زاخاراوا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه مدتی پیش اعلام کرد که مسکو با موضع تفلیس مبنی بر این که این تمرینات مشترک با ناتو به صلح و ثبات در منطقه دریای سیاه کمک می کند، موافق نمی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمرینات نظامی چند ملیتی ناتو در گرجستان آغاز شد

تمرینات نظامی چند ملیتی ناتو در گرجستان آغاز شد