مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 12:352021-07-26اجتماعي

خلیج فارس به یکی از شورترین پهنه های آبی بزرگ دنیا تبدیل می شود


معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تا سال 2050 خلیج فارس شورترین پهنه های آبی بزرگ دنیا خواهد شد.

- ، احمد رضا لاهیجان زاده بعد از ظهر دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری پتروشیمی پردیس و سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: حفاظت و نگهداری از محیط زیست دریایی ضروری است و همه باید در این زمینه کوشا باشند.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته در ایران و کشورهای منطقه، تا سال 2050 خلیج فارس شورترین پهنه های آبی بزرگ دنیا خواهد شد.

وی احداث آب شیرین کن ها و جلوگیری از ورود آب شیرین به دریا را از عوامل اصلی ایجاد فاجعه زیست محیطی در خلیج فارس عنوان و بیان کرد: جنگل های حرا نقش به سزایی در تقویت تنوع زیستی خلیج فارس و کاهش کربن آبی دارند.

لاهیجان زاده با بیان اینکه صنایع مستقر در استان باید در تولید نهال مشارکت داشته باشند اظهار داشت: هر کدام از صنایع باید قدمی در راستای نقش مسئولیت اجتماعی خود و حفاظت از محیط زیست بردارد.

حمایت مادی و معنوی از توسعه مراکز علمی، پژوهشی، بهداشتی و فرهنگی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، تلاش برای بهبود امکانات رفاهی و زیرساخت های منطقه مانند ساخت مدرسه، پارک و …، حمایت از ایجاد کمربند سبز در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلیج فارس به یکی از شورترین پهنه های آبی بزرگ دنیا تبدیل می شود

خلیج فارس به یکی از شورترین پهنه های آبی بزرگ دنیا تبدیل می شود