مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 10:452021-07-26بين الملل

تصمیم رییس جمهور تونس برای معرفی وزیر کشور سابق به عنوان نخست وزیر


منابع در کاخ ریاست جمهوری قرطاج در تونس گفتند، قیس سعید قصد دارد وزیر کشور سابق را به جای نخست وزیر برکنار شده معرفی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت العین الاخباریه، منابع گفتند، قیس سعید، رییس جمهوری تونس تصمیم دارد توفیق شرف الدین وزیر کشور سابق را جانشین هشام المشیشی، نخست وزیر برکنار شده کند.

منابع اشاره کردند، ارتش مقر نخست وزیری را از وجود کارمندان خالی کرده و نیروهای ارتش در حال حاضر تامین امنیت این مقر را برعهده دارند.

منابع امنیتی هم چنین اعلام کردند، رییس جمهوری تونس، رییس گارد امنیتی ریاست جمهوری را به عنوان سرپرست وزارت کشور منصوب کرد.

رییس جمهوری تونس، خالد الیحیاوی، رییس گارد امنیتی ریاست جمهوری را سرپرست وزارت کشور کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسایت شبکه خبری روسیا الیوم، در همین حال یک منبع نزدیک به هشام المشیشی، نخست وزیر برکنار شده تونس و دو منبع امنیتی اعلام کردند، المشیشی پس از برکناری اش توسط قیس سعید، رییس جمهوری تونس و تعلیق فعالیت پارلمان و همچنین لغو مصونیت اعضای آن، در منزلش است نه در بازداشتگاه.

پیشتر در پی گسترش اعتراضات سراسری در تونس، رییس جمهور این کشور در اقدامی غیر منتظره نخست وزیر را برکنار و فعالیت پارلمان را تعلیق کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم رییس جمهور تونس برای معرفی وزیر کشور سابق به عنوان نخست وزیر

تصمیم رییس جمهور تونس برای معرفی وزیر کشور سابق به عنوان نخست وزیر