مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 09:202021-07-26بين الملل

مامور سابق سیا: دستاورد آمریکا از جنگ های تریلیون دلاری افغانستان و عراق، «هیچ» است


«فیلیپ جرالدی» معتقد است جنگ های آمریکا در افغانستان و عراق بدون این که دستاوری داشته باشد، فقط باعث کشته شدن صدها هزار نفر و هدررفت تریلیون ها دلار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فیلیپ جرالدی مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با توجه به نزدیک شدن زمان تکمیل خروج نظامیان آمریکایی از را تحت کنترل درآورده اند.

  در کل، به گفته جرالدی، دخالت آمریکا در افغانستان این کشور را ضعیف تر و بی هدف تر در مقایسه با سال 2001 کرده است.

  وی در جمع بندی سخنانش گفت: بنابراین خارج شدن از افغانستان بسیار پیچیده تر و دشوارتر از ورود به آن خواهد بود و نمی توان از این واقعیت فرار کرد که ماجراجویی افغانستان جهنم هدر رفت جان ها و منابع بود.

دفعه بعد شاید واشنگتن برای هجوم به یک کشور درنگ کند، اما با توجه به فقدان تفکر عمیق در کاخ سفید گمان می کنم ما آمریکایی ها ممکن است خود را در افغانستان دیگری ببینیم.

  بعد از توافق فوریه 2020 آمریکا و طالبان و امضای توافقنامه صلح بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال 2001 در پاسخ به حملات 11 سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مامور سابق سیا: دستاورد آمریکا از جنگ های تریلیون دلاری افغانستان و عراق، «هیچ» است

مامور سابق سیا: دستاورد آمریکا از جنگ های تریلیون دلاری افغانستان و عراق، «هیچ» است