مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 07:202021-07-26سياسي

حکمرانی آب در فلات مرکزی ایران متناسب با اقلیم کشور نیست


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: منابع باید بر اساس مصارفی که تعریف شده است تأمین شود و زاینده رود رودخانه ای نیست که بتوان حتی برای تأمین آب شرب روی آن بارگذاری جدیدی انجام داد.

- ایسنا/اصفهان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: منابع باید بر اساس مصارفی که تعریف شده است تأمین شود و زاینده رود رودخانه ای نیست که بتوان حتی برای تأمین آب شرب روی آن بارگذاری جدیدی انجام داد.

مهدی طغیانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق آخرین تصمیمی که درباره احداث تونل بهشت آباد گرفته شد محیط زیست مصوب کرد که عملیات انتقال آب از بهشت آباد از طریق خط لوله باشد و نه از طریق تونل.

قطعا با چنین تصمیمی مخالفیم و معتقدیم خط لوله هزینه بر و کاملا غیراقتصادی است و تجربیات قبلی در کشور و دنیا هم نشان می دهد چون تونل، آب را به صورت ثقلی انتقال می دهد استفاده از آن منطقی تر است.

اخیرا اما طرح را چند قسمتی تعریف کرده اند که بخشی از عملیات انتقال آب از طریق تونل و بخش دیگر آن از طریق خط لوله باشد.

وی افزود: اصل مسئله بهشت آباد این است که قبل از اینکه این منبع در اختیار زاینده رود قرار گیرد، مصارف آن تخصیص داده شده است، بنابراین بهشت آباد منبع جدیدی برای زاینده رود نیست و در حال حاضر فقط مصارفی تعریف شده که منابعش در اختیار قرار نگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکمرانی آب در فلات مرکزی ایران متناسب با اقلیم کشور نیست

حکمرانی آب در فلات مرکزی ایران متناسب با اقلیم کشور نیست