مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 06:502021-07-26سياسي

اسلامیت بیش از جمهوریت در افغانستان در معرض خطر است


مدرس حوزه علمیه مشهد مقدس در نشست چالش های تروریسم و حقوق بشر در کشور افغانستان، به بررسی تفکر و عملکرد گروه طالبان از منظر فقهی پرداخت.

  - آیت الله هاشمی ارزگانی، مدرس حوزه علمیه مشهد مقدس و پژوهشگر علوم قرآنی، بیان کرد: امروز افغانستان شرایط ویژه ای از سر می گذراند و دایر کردن اینگونه نشست ها در جهت شفاف کردن وضعیت افغانستان بسیار مفید است.

وی افزود: افغانستان امروز بار دیگر بر سر دو راهی تقدیر و تعیین سرنوشت خود و سرنوشت منطقه ایستاده است و یکی از تاریخی ترین فصل های تاریخ افغانستان همین امروز در حال شکل گرفتن و رقم خوردن است.

آیت الله هاشمی ارزگانی ادامه داد: جدا از اینکه ما امروز در دهکده جهانی زندگی می کنیم و انسان ها سرنوشت جدا از هم ندارند و لی بی شک خاورمیانه و شرق آسیا سرنوشت به هم تنییده پیدا کرده اند و شرایط نشان می دهد که وضعیت افغانستان بناست که از درون آن رقم بخورد.

وی اظهار کرد: شاهد هستیم مدتی است که بازیگران عرصه قدرت بین المللی تصمیم دارند با مهره تروریسم بر صفحه کشورهای اسلامی بازی کنند و شروع آن در دهه هفتاد از افغانستان بود و منحرف کردن مسیر مجاهدان پیروز و حمایت از گروه تروریستی و جا زدن آن به جای مجاهدان اصیل و معتدل ولی نسخه غلطی از آن حکومت اسلامی به نام امارت اسلامی طالبان بر مردم افغانستان تحمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسلامیت بیش از جمهوریت در افغانستان در معرض خطر است

اسلامیت بیش از جمهوریت در افغانستان در معرض خطر است