مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 06:102021-07-26اقتصادي

دلایل نوسانات قیمت سیمان چیست؟


در پی محدودیت های اعمالی در مصرف برق صنایع فولادی و سیمانی و کاهش تولید، معاون دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید براینکه این سازمان تمام تلاش خود را در راستای تامین برق مورد نیاز صنعت سیمان و فولاد انجام می دهد، - قطعی برق و کاهش تولید سیمان را یکی از دلایل نوسانات قیمت سیمان در روزهای اخیر دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محدودیت های اعمالی در مصرف برق صنایع فولادی و سیمانی را دچار چالش کرده و به سبب اینکه میزان تولید کاهش یافته است، قیمت ها علی الخصوص قیمت سیمان در روزهای اخیر نوسان زیادی داشته است.

این در حالی است که علیرغم اینکه قرار بود از چهارشنبه هفته گذشته (30 تیرماه) لغایت روز گذشته (سوم مردادماه) صنایع سیمان24 ساعته بدون محدودیت و صنایع فولادی 24 ساعته با 50 درصد دیماند مصرفی به شد اما همچنان صنایع سیمانی، نامحدود مجاز به فعالیت بودند.

در این راستا، فرهاد رحمانی-معاون دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت،معدن و تجارت- در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه در حال حاضر 80 واحد سیمانی فعال در کشور با ظرفیت تولید 88 میلیون تن وجود دارد، اظهار کرد: برنامه تولید 1400 برای این واحدها بالغ بر 72 میلیون تن در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز و وجود شرایط تولید قابل ارتقا تا میزان 75 میلیون تن نیز خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل نوسانات قیمت سیمان چیست؟

دلایل نوسانات قیمت سیمان چیست؟